Vicepreședintele CJ Neamț, Ion ASAFTEI, oferă o soluție realistă pentru podul de la Preluca

Vicepreședintele CJ Neamț, Ion ASAFTEI, oferă o soluție realistă pentru podul de la Preluca
noiembrie 05 16:12 2018 Print This Article

.

 

Scriam la jumătatea lunii septembrie, comentând  temele Conferinței de presă  susținută de ALDE Neamț  la 7.09.2018 că, atunci , în cadrul discuțiilor, au fost abordate mai multe aspecte ce țin de viața social politică a județului Neamț,evidențându-se, incontestabil, problema sensibilă a drumurilor din județ. Se cunoaște preocuparea permanentă a vicepreședintelui CJ, Ion ASAFTEI, pentru starea drumurilor, pentru respectarea graficului finalizării lucrărilor, pentru asigurarea parametrilor de calitate și pentru oportunitatea reparațiilor  acolo unde este cazul și când este cazul. Mărul discordiei din acea conferință de presă l-a constituit reparațiile de la Podul de la Preluca în plin sezon turistic. Pentru această nefericită inițiativă, decontul politic se face la Consiliul Județean, deși e vorba de un drum național, aflat în administrarea DRDP Iași (Compania Națională de Drumuri Naționale, Ministerul Transporturilor). Spunea atunci Ion ASAFTEI:

 <<Sigur, că mai avem și dureri și nu puține. Dacă vorbim de drumul Piatra Neamt – Bicaz, drum național, dincolo de faptul că s-a circulat cum se circulă, a apărut această sincopă nenorocită… Nu știu cine a gândit-o în felul ăsta, vorbesc de cei de la drumuri Naționale și de cei care au scos la licitație așa ceva în plin sezon…
Dăm Cezarului ce e al Cezarului, pentru ce au făcut, le mulțumim și la mai mare… Dar trebuie să arătăm aspecte care țin de Drumurile Naționale în județ dar, să ne fie cu iertare, se varsă în capul Consiliului Județean.
 Dacă e să privim cazul Podul de la Preluca. Da, acolo, cu acel pod este o foarte mare problemă. De ce s-a început această investiție, în sensul reparării, în plin sezon, când se putea începe lucrarea în altă perioadă a anului? Și nu în plin sezon ca să avem kilometri întregi de cozi de mașini?>>.

Pentru a fi mai clar, Ion ASAFTEI a explicat în fața hărții rutiere a județului Neamț  cine e administrator și responsabil pentru fiecare categorie de drumuri din județ. <<Pentru Podul de la Preluca, pentru surpările de la Poiana Largului, pentru problemele de la Hangu, nu avem cum interveni noi, cei de la Consiliul Județean. E treaba celor de la Drumuri Naționale>>, a concluzionat Asaftei. El a mai precizat că  aproximativ 40 de km au fost modernizati sau consolidati in ultimii ani, dintr-un total de 726 km. . Drumurile nationale sunt in lungime totala de 407 km din care o mare parte sunt intr-o stare de degradare continuă.

Asaftei a a atenționat faptul ca CNAIR a lasat de izbeliste infrastructura rutiera din Neamt, unde comparativ cu judetele invecinate, lucrarile de reabilitare se lasa prea mult asteptate. El a anunțat ca va face demersuri la factorii de resort pentru ca situatia se agravează pe zi ce trece, mai ales pe drumurile nationale de pe Valea Bistritei.

Astăzi suntem în măsură să anunțăm o veste bună privitoare la acel cotroversat pod.  Fidel conduitei sale de a fi consecvent în toate inițiativele pe care le ia, Ion ASAFTEI- președinte ALDE Neamț și vicepreședintele CJ-  a continuat să urmărească problema traficului de la podul de la Preluca și a avansat conducerii de la DRDP Iași, o soluție provizorie menită a decongestiona circulația prin evitarea blocajelor rutiere în anotimpul rece:

„De câteva zile s-a finalizat partea de intervenție, de turnat betonul pe sensul Bicaz-Piatra Neamț. Urmează turnarea asfaltului pe respectivul sens. Evident ar trebui să urmeze intervenția pe sensul pe care se circulă acum. dar vine iarna și nici nu vreau să mă gândesc ce probleme ar putrea apărea așa că propunerea făcută de mine domnului Laicu de la DRDP Iași – după ce m-am consultat cu mai mulți specialiști din Neamț – este ca după asfaltarea sensului betonat să se oprească lucrările la pod, până la primăvară. S-ar putea turna un strat foarte subțire de asfalt și pe sensul Piatra-Bicaz, intervenția la structura de rezistență, la picioarele  podului e și ea finalizată. În felul acesta nu am avea probleme nici de blocaj rutier nici de altă natură în sezonul rece și lucrarea ar putea continua pe sensul nereparat din primăvară, când va fi vremea bună”, a precizat Ion Asaftei.

( Al. M. )

 

 

 

 

scrie un comentariu

0 comentarii

Nu sunt comentarii!

You can be the one to start a conversation.

Adaugă un comentariu

Datele tale sunt în siguranță Nu vom publica adresa ta de e-mail și nici nu o vom stoca.
Toate câmpurile sunt necesare.